środa, 22 listopada 2017

W Domu Literatury we Wrocławiu 21 listopada w klubie Proza odbyło się spotkanie, w którym miałam przyjemność uczestniczyć. Spotkanie  z cyklu Dorzecze prowadził dr Karol Maliszewski, krytyk literacki, prozaik, poeta i wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego. Ten swoisty dialog  z autorami skupionymi we wspólnotach lokalnych ma na celu stworzenie płaszczyzny do rozmowy o literaturze. I tym razem prezentowało się środowisko literackie Jeleniej Góry (Elżbieta Śnieżkowska-Bielak, Lesław Wolak, Jan Owczarek, Miłosz Kamiński i Jan Hanc).
Poznając dorobek poszczególnych, zapraszanych autorów wchodzimy poza obszary miast, przyczyniając się tym samym do poszerzania regionalnych więzi twórców literatury. "Dorzecza  będą miały za zadanie odkłamywać  stereotyp Wrocławia  jako jedynego ośrodka literackiego na Dolnym Śląsku. Pozostałe miasta regionu, choć mniejsze, zamieszkane przez skromniejszą liczbę osób parających się różnymi odmianami pisarstwa, nie są literackimi pustyniami. Pisarskie życie istnieje tam nader mocno" Na spotkaniu zaprezentowałam swoje wiersze i miniatury poetyckie, jak również podkreśliłam, że w ostatnim czasie zajmuje mnie również publicystyka. Przypomniałam też swoje wywiady, które przeprowadziłam w latach 90 z O.Tokarczuk, M. Bocian, U. Benką oraz Nikosem i Aresem Chadzinikolau na Nadnyskich Spotkaniach Literackich w Zgorzelcu. Na spotkaniach, w których również uczestniczył dr Karol Maliszewski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz